selamat datang ke blog kanak-kanak ribena . kami bukan duta ribena juga bukan ketagih ribena . tapi kami 3 orang gadis biase yang berperangai luar biasa !inilah pengalaman kami sepanjang bersahabat .ingin menderma ? meh klik heartbeat kami di bawah ni . hehe . sempat promote ni

Wednesday 15 June 2011

dugaan...dugaan..-anggerik

waaa...minggu ni mmg minggu pling mencabar utk anggerik..mcm2 benda terjadi . sme ade yg di sgke2 mahupun yg x sgke2...huh..

bermula la kisah pd ari isnin..
pd jm 6.45 ptg aku n family tgh khusyuk mnikmati mkn mlm..maklumlah, sume nye tgh kelaparan . lepas mkn, sume nk bersiap2 sbb kami cdg nk jenguk atok yg tgh sakit kt umahnye tu. tbe2, dlm pkul 7++, abah dpt 1 pgglan. rpe2 nye, atok bru mninggal. jd kami pon pegi la tmpt kejadian iaitu umah atok slps maghrib. aku x pernah tgk mayat real dpn mte sblm ni.so,,cm agk batak la ckit. aku pon ckp la kt mak lang. die pon bkak la kain yg mnutup mke atok. ak mmg agk seram nk tgk dkt2. ble dh puas tgk, mak lang pon ttup la blik kain tu.

pd hari selasa...
ari ni,,jenazah atok di kebumikan. hujan turun sepanjang pg tu. kalo bese, aku rse jrg ujan pg2. seolah2 ujan tu utk atok. mse jenazah di mndikn, ujan agk reda. tp tym jenazah di bawa ke masjid, ujan kmbali cm awl td. mse dikafankn, ahli kluarga dpggl. makcik2 n pakcik2 aku n mak abah, mencium atok utk kali terakhir. aku mmg x brape brani. jd tgk dr jauh je la.

hari rabu...
hari ni kne pegi umah atok lg sbb kknduri blom selesai. ak ni bru blaja moto. so, tym pegi  sne,aku ckp kt kkk aku yg aku nk bwak moto tu. aku bwk dgn overconfidentnye.  tym nk belok, ak ckp kt kkk ak "tgk ni aku buat, kacang je ni, ak dh pndai la belok2 ni" ,, tu la kte2 bgge aku. tbe2, mak ai, aku,kkk aku n moto bersme2 msok ke dlm parit dpn masjid. mle2 ak dh landing dgn elok kt parit tu, tbe2 kkk aku hempap aku..aku rse cm ptah tgn ak kne hempap bnde berat ni. aku x mmpu nk bgn. kkk aku pon bgn mntak tolg. nseb baek ade bangla lalu. pe lagi,, kkk aku pggl la die suroh tolg. die pon tolg la angkat kn moto tu. ak tersadai kt ctu x mmpu nk bgn. kkk ak pon tarik la bju ak..huh..terbangun gak aku dgn tgn yg sakit. sian gak bagla tu aku tgk, terjatuh2 die naik kn moto tu. tp x pe la. die kn kuat. haha. nseb baek moto tu bleh idop lg. then truskn la pjlnn gi umah atok. kkk aku la yg bwk. aku mmg dh x mmpu nk angkt tgn. smpi umah atok, igt nk rhsiakn sume kjdian tu, tp kantoi gak.  tym makcik ak urutkn tgn aku, mngalir gak la air mte aku. air mte malu n kesakitan. kaki aku mmg lebam2 la. tp sume ksakitan ni kejap je. seminggu lg baik la.

hari seterusnya, iaitu ari khamis...
aku dpt pgglan drpd melati. aku pelik knp die call aku kt no kkk aku. aku cbe la cri fon aku. pnat dh cri, miscall2 pon x dpt. senyap je. aku pon dh give up la. mmg terkjot bebenor la aku. kkk aku jmpe fon ak dlm mesin basuh. fon ak tu dh siap dibasuh,siap spin lg. haha..wangi je. tggal sidai je. aku x tau nk buat ape ngn fon tu lg dh.. ade ke x lg can die nk idop. xpela, wt mse skrg ni, aku xprlu kn fon lg. kalo kt umah ni sng je, gne je sesape pnye fon. jimat ckit duet aku nk topup.haha.. nt dh msuk u blik, bru aku nk gne fon sndri. x tau la abah aku nk sponsor ke x bli fon bru. aku pon hrp fon ak yg tgh dlm icu ni dpt pulih. tp cm x de can je.

ni la kejadian mggu ni. mmg dugaan besar utk aku. ok,, aku terima dgn reda..

No comments: