selamat datang ke blog kanak-kanak ribena . kami bukan duta ribena juga bukan ketagih ribena . tapi kami 3 orang gadis biase yang berperangai luar biasa !inilah pengalaman kami sepanjang bersahabat .ingin menderma ? meh klik heartbeat kami di bawah ni . hehe . sempat promote ni

Saturday 25 June 2011

~aku tidak layak untuknya~

written by melati :

-sekarang ni tgah mesyuarat persatuan agama ni,,
-seorang akhi ni, aku x boleh lupakan,, waktu tu, hujan lebat, bila ingat2 balik, gaye macam cerita novel an, huhu,, erm,, ade sorang kakak tu, mintak tlong aku,, ni dialaog antare kami (waktu ni, kami persatuan agama sedang bergotong royong untuk menjayakan program malam itu,, ade program ceramah,,)

akak : melati, tolong akak alihkan moto akak bawah khemah bole x ? akak x de lesen
melati : owh, ok2, tapi ujan lebat luar surau tu,, adeh,,jap yer,, (sambil berlari ke luar surau)
akak : (nada jerit) MELATI !! HUJAN TU,, ADEH,,, MELATI,, AWAK PAKAI KAIN TU,,
melati : (dalam hati sambil kena hujan)  adoi, nape aku x perasan ak pakai kain ni, camne nak bawak moto ni bawah khemah moto, adoi,


jadi, aku mengambil keputusan untuk menolak motor itu dengan berkain dan sangat sejuk dan berat ok =,-..
tiba2, ade seorang akhi salah satu AJK persatuan aku ni, dia pegang handle motor aku pegang tu, dia berdepan dengan aku, terkejut kot, kan ujan lebat, x perasan sape, pastu, dia pon jerit la dalam ujan tu

akhi : EH,, BIAR ANA YANG TOLAK NI, ENTI PERGI MASUK,, LEBAT NI,,
melati : ha ? x dengar la,,,(kan ujan lebat, adoi,, malu2, haha)
akhi : MOTOR BAGI ANA,,

aku pon lepaskan tagan aku dari handle tu, waktu tu, first time aku bercakap dengan dia, padahal banyak kali mesyuarat bersama,, sebab, kami bermatlamat membawa islam, perlu menjaga ikhitilat itu,, biarlah hanya ALAH tahu siapa dia akhi itu,, seorang yang sangat komited kerjanya,,SUBHANAALLAH,,

*YA ALLAH, kau tempatkan aku dalam golongan2 lelaki2 itu,, dan wanita2 itu, aku terasa sangat kerdil diri ini, semoga mereka dapat membimbing aku ke jalan untuk meningkatkan imanku YA ALLAH,,

ingat janji tuhan,, JIKA TELAH DITETAPKAN JADI, MAKA ,,,JADILAH IA,,

percaya janji jodoh kita ^^

SEMUA INGIN YANG SEMPURNA,, TETAPI, BERAPA RAMAI BERUSAHA UNTUK MENJADI YANG SEMPURNA ??? fikir2 dan selamat beramal ~

=daripada MELATI,, kisah benar =

No comments: